Bezpieczeństwo osobiste pracownika socjalnego - szkolenie online

220 zł
Czas: 8 godz.
Forma: e-learning | stacjonarnie
Miejsc: 8

Cel szkolenia

Celem głównym szkolenia jest podniesienie poziomu bezpieczeństwa osobistego podczas wykonywania czynności zawodowych pracowników socjalnych (zatrudnionych w ośrodku pomocy społecznej, centrum usług społecznych, powiatowym centrum pomocy rodzinie) w związku z art. 121 ust. 2c ustawy o pomocy społecznej.

Cele szczegółowe obejmują:

  1. Poszerzenie wiedzy i umiejętności na temat bezpieczeństwa osobistego w pracy socjalnej.
  2. Pozyskanie wiedzy na temat:
    • rozpoznawania zagrożenia,
    • funkcjonowania człowieka w sytuacjach zagrożenia,
    • pożądanego sposobu postępowania w sytuacjach zagrożenia (pokonywania strachu, unikania agresji, skutecznej obrony),
    • warunków działania w stanie obrony koniecznej i stanie wyższej konieczności, a także odpowiedzialności w razie przekroczenia ich dopuszczalności.

Uwaga: Istnieje możliwośc poszerzenia szkolenia o nabycie umiejętności stosowania podstawowych technik samoobrony oraz zachowania się w walce obronnej.

Odbiorcy szkolenia

  1. Pracownicy i wolontariusze instytucji pomocy i integracji społecznej, w tym:
    • podmiotów zatrudnienia socjalnego,
    • organizacji pozarządowych działających w sferze pomocy i integracji społecznej,
    • zakładów aktywności zawodowej,
    • podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
    • warsztatów terapii zajęciowej,
    • innych podmiotów prowadzących działalność w sferze pomocy i integracji społecznej.
  2. Pracownicy publicznych służb zatrudnienia wykonujący zadania z zakresu współpracy z jednostkami organizacyjnymi pomocy i integracji społecznej oraz budowania zespołów interdyscyplinarnych.

Opis szkolenia

  1. Szkolenie wynika z art. 121 ust. 2a ustawy o pomocy społecznej i jest realizowane zarówno na zlecenie pracodawców (m.in. pracowników socjalnych zatrudnionych w ośrodku pomocy społecznej, centrum usług społecznych, powiatowym centrum pomocy rodzinie), jak również osób indywidualnych.
  2. Szkolenie można odbyć w formie:
    • kształcenia na odległość przez Internet (e-learning) - z wykorzystaniem specjalistycznej platformy szkoleniowej umieszczonej na stronie www.kursy.target-training.eu
    • stacjonarnej - wykład oraz ćwiczenia praktyczne, 
    • mieszanej (blended learning) - wykład w trybie kształcenia na odległość oraz stacjonarnie ćwiczenia praktyczne.
  3. Formę odbycia szkolenia wybiera Zlecający.
  4. Treści nauczania (wykład) i dobór elementów samoobrony (ćwiczenia praktyczne) każdorazowo dostosowujemy do potrzeb Zlecającego z uwzględnieniem jego charakteru pracy i przewidywanych zagrożeń (dotyczy to również poszczególnych pracowników lub grupy szkoleniowej),
  5. Zajęcia mogą być zrealizowane zarówno w Target Training, jak i w miejscu wskazanym przez Zleceniodawcę.
  6. Czas trwania szkolenia wynosi:
    • w formie kształcenia na odległość przez Internet (e-learning) – 8 godzin dydaktycznych,
    • w formie stacjonarnej – od 8 do 16 godzin dydaktycznych,
    • w formie mieszanej (blended learning) - od 8 do 16 godzin dydaktycznych.
  7. Szkolenie kończy się wydaniem Zaświadczenia o ukończeniu szkolenia.
  8. Koszt uczestnictwa: 
    • forma kształcenia na odległość przez Internet (e-learning): pierwsza osoba z danej instytucji – 220,00 zł brutto (tok indywidualny),
    • kolejne osoby z tej samej instytucji – 100,00 zł brutto, pod warunkiem, że wszystkie osoby realizują szkolenie w tym samym cyklu szkoleniowym, równolegle w tym samym czasie (np. 2, 3 i więcej osób zgłoszonych jednocześnie).
    • forma stacjonarna: 220,00 zł brutto od jednej osoby biorącej udział w szkoleniu (zajęcia w grupach),
    • forma mieszana (blended learning) - cena ustalana indywidualnie w zależności od miejsca i ilości godzin realizacji stacjonarnych ćwiczeń praktycznych.

Zakres szkolenia - przykład

Wykład:

  1. Bezpieczeństwo pracownika socjalnego – zdefiniowanie problemu.
  2. Ochrona prawna pracownika socjalnego przewidziana jak dla funkcjonariusza publicznego (art. 121 ust. 2 ustawy o pomocy społecznej) – co z tego wynika?
  3. Tryb zaskarżenia agresora – co i kiedy może zrobić pracownik socjalny w przypadku zaistnienia ataku?
  4. Konfrontacja słowna w kontekście problematyki naruszenia dóbr osobistych pracownika socjalnego.
  5. Wyjście w teren do niebezpiecznego klienta w świetle praw pracownika socjalnego.
  6. Warunki działania w stanie obrony koniecznej i w stanie wyższej konieczności, a także odpowiedzialność w razie przekroczenia ich dopuszczalności.
  7. Stres (charakterystyczne reakcje człowieka w sytuacjach trudnych; czym jest stres; natura i oddziaływanie stresu; objawy stresu; stres negatywny i pozytywny; stres związany ze środowiskiem pracownika socjalnego; optymalny poziom stresu jako stan oczekiwany).
  8. Rola pracodawcy w związku z zapewnieniem bezpieczeństwa osobistego pracownikom socjalnym oraz jego odpowiedzialność za zdarzenia związane z naruszeniem tego bezpieczeństwa.
  9. Inne w zależności od potrzeb szkoleniowych danej grupy (Ośrodka Pomocy Społecznej, Centrum Usług Społecznych, Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie, pracowników i wolontariuszy instytucji pomocy i integracji społecznej itp.).

W przypadku poszerzenia szkolenia o ćwiczenia praktyczne, nauka samoobrony w celu zdolności do reagowania na zagrożenie atakiem fizycznym - ćwiczenia praktyczne (w miejscu pracy lub w sali szkoleniowej):

  1. Przyjęcie bezpiecznej postawy obronnej (w pozycji stojącej i siedzącej np. przy stole, biurku).
  2. Miejsca wrażliwe na ciele człowieka oraz sposoby obezwładniania.
  3. Sposoby zadawania ciosów rękoma i nogami (techniki wyprowadzania uderzeń i kopnięć) odpierających napaść fizyczną oraz sposoby ich unikania i blokowania.Uwalnianie się z chwytów za ręce i części ubioru.
  4. Uwalnianie się z obchwytów tułowia.Obrona przed obchwytem głowy, chwytem za włosy i duszeniem.Zachowanie obronne w sytuacjach zagrożenia niebezpiecznymi przedmiotami (np. nóż, pałka, elementy wyposażenia biura, mieszkania).
  5. Sposoby pozbawienia swobody ruchów kończyn górnych agresywnej osoby w celu uniemożliwienia jej wykonania ataku (wyeliminowania zagrożenia).
  6. Podstawowe sposoby obezwładniania osoby za pomocą dźwigni.
  7. Sposoby przemieszczenia agresywnej osoby w bezpieczne miejsce z zastosowaniem podstawowych chwytów transportowych na kończyny górne.
  8. Wzajemne współdziałanie pracowników socjalnych w niebezpiecznych sytuacjach prowadzące do uniknięcia zagrożenia oraz obezwładnienia napastnika.

Dokonywanie rezerwacji

Dla Państwa wygody rezerwacje na szkolenie przyjmujemy:

  • telefonicznie: tel. + 48 603 480 777,
  • pocztą internetową - e-mail: biuro@target-training.pl
  • za pomocą formularza zgłoszeniowego umieszczonego na stronie (po kliknięciu "zgłoś się" na zdjęciu głównym),
  • osobiście (w naszej placówce).

Kursy pracowników zabezpieczenia technicznego

Kursy kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej

Szkolenie na licencję detektywa

Kursy samoobrony zakończone Certyfikatem

Kurs strzelecki oraz szkolenia na pozwolenie na broń

Kursy instalatorów systemów alarmowych

Szkolenie z bezpieczeństwa osobistego pracownika socjalnego

Szkolenie z bezpieczeństwa osobistego pracowników oświaty

Szkolenia w zakresie stosowania środków technicznych w samoobronie

Szkolenia z zakresu obowiązkowej ochrony obszarów, obiektów, urządzeń i wartości pieniężnych